Det tyske Vandreinstitut
Holdepunkter for vandreren
En syndflod af nye vandreruter
Efter årtiers tornerosesøvn gennemgår vandremarkedet en ny renæssance. Lige som for 100 år siden etableres der overalt nye vandreruter, både med og uden certificering. Enhver region og egn, som er stolt af sig landskab falbyder sig med omhyggeligt markedsførte ruter, stier og ture. Vandregæsten drukner bogstavelig talt i tilbud – og mister orienteringen.
Vandrebrands
For at blive bemærket i dette hastigt voksende marked er der brug for troværdige redskaber. Markedsføring alene slår ikke til; den må baseres på ægte kvalitet og på at skabe vandrebrands. Kun på den måde kan den mest effektive af alle reklamemetoder – mund-til-mund - blive effektiv.
Kun de, der lykkes med at kombinere oplevelser og målrettet markedsføring kan overleve i konkurrencen. Vandreseglet for Premium vandreruter garanterer den højeste kvalitet. Det er ikke begrænset til at bygge på data, men måler også subjektive vandreoplevelser, som er baseret på den nyeste viden om vandre-psykologi. For at blive tildelt Vandreseglet for Premium Vandreruter må en rute indeholde særlige oplevelser og highlights og undgå kedelige strækninger.
For mere information: